Kulturno izobraževalno društvo KIBLA
————————–
NA OGLED
————————–
Natalija Šeruga Golob: Iz Zbirke W. B.: Zapisnik o istem poskusu z dne (…), p. o. (poskusna oseba) Avgusta Do 14. 10. 2023.
Odpiralni čas: ponedeljek−petek: 10.00–18.00, sobota: 10.00–14.00 MMC KIBLA/KiBela
Jože Šubic: Hranilnik za umetnika
Do 21. 10. 2023.
Odpiralni čas: torek–petek: 15.00–19.00, sobota: 10.00–13.00 artKIT
————————-
Natalija Šeruga Golob: Iz Zbirke W. B.: Zapisnik o istem poskusu z dne (…), p. o. (poskusna oseba) Avgusta Do 14. 10. 2023.
MMC KIBLA/KiBela, Ulica kneza Koclja 9, Maribor
Na razstavi so na ogled slikarska dela, nastala v letih 2021–2023, in video iz leta 2019. Razstavljena dela povezuje slikarski koncept, v katerem je čas težko ulovljiv tekmec.
Slike gledalca ne pustijo ravnodušnega in ga prestavljajo v stanje nelagodja in nejasno čarobne skrivnosti, ki ne razkrije svoje mistike, a je prisotnost tega večnega in mističnega duha tisto, kar želimo uloviti.
Del umetničine izjave:
»Tradicije nisem uporabljala kot ponavljanje že ustvarjenega, ampak širše.
Tradicije, pravi T. S. Eliot, ni mogoče podedovati, ampak si jo moramo pridobiti. Vtisi različnih velikanov vseh vrst duha, ki so bivali pred mano, so tako neogibno naloženi v meni. Med delom sem tako medij kot tudi osebnost, v katerih se vtisi in doživetja združujejo na posebne in nepričakovane načine. Vpletenost duha velikega misleca preteklega stoletja Walterja Benjamina v moje delo je tako neizbežna.«
——————
Jože Šubic: Hranilnik za umetnika
Do 21. 10. 2023.
artKIT, Glavni trg 14, Maribor
Jože Šubic s svojo novo razstavo ne samo simbolno, ampak tudi dejansko zaključuje neki avtorski opus. Za vsako svojo razstavo je iz keramike izdelal unikaten Hranilnik za umetnika in ga kot ekstra artefakt pristavil za nabiranje prostovoljnih prispevkov za obisk, ali katalog, ali kar tako.
Zdaj se jih je odločil razbiti in preveriti, kaj je v njih, ter jih razstaviti kot avtonomno postavitev. Iz stranske vloge, v kateri jih marsikdo prej ni opazil, stopajo v prvi plan. Hranilnike doživljamo kot nekaj novega in kot reminiscenco, retrospektivo, rekapitulacijo njegove umetniške poti. Hkrati pa z njihovo abstraktno sporočilnostjo, v kateri je tudi nekaj (samo)ironije, a še več resničnega, postavi umetnika v poslovno okolje in obravnava odnos, ki ga ima družba do njega in umetnosti same.
Lahko ga razumemo tudi hudomušno, saj hranilnik pri večini obstaja le kot spomin na otroštvo, toda v naplavinah življenja taka gesta zadoni bolj alarmantno in izzveni kar baladno.
Šestnajst keramičnih hranilnikov spremlja video, v katerem s performativno akcijo obračuna z njimi kot dokončno rešitvijo umetnikove izjave in njegove komercialne dejavnosti.
Več:
http://www.kibla.org/dejavnost
******************
http://www.kibla.org
https://www.mcruk.si
https://www.facebook.com/KIDKI
https://www.instagram.com/kibl
https://www.youtube.com/user/K
https://twitter.com/kidkibla