|
Kdo bo gradil največje projekte v Sloveniji: domači gradbinci ali podjetja iz tretjih držav? |
V Sloveniji se postavlja vprašanje, ali bodo pomembne gradbene projekte prevzela domača podjetja ali ponudniki iz tretjih držav, kot sta Turčija in Kitajska. Tuja podjetja imajo zaradi državnih subvencij in nižjih stroškov dela prednost, kar slovenski gradbinci označujejo za nelojalno konkurenco. Sodišče EU je odločilo, da podjetja iz držav brez ustreznih sporazumov z EU nimajo pravice do pravnega varstva v postopkih javnih naročil, a lahko sodelujejo, če jim naročniki to dovolijo. Naročniki se tako soočajo z izbiro med nižjimi cenami tujih ponudnikov in tveganji slabše kakovosti ali delovnih pogojev. Odločitev o vključevanju tujih podjetij je prepuščena naročnikom, domači gradbinci pa bodo morali okrepiti svojo konkurenčnost, da ohranijo svoj položaj na trgu. |
Presoja dopustnosti ponudb (za naročnike in ponudnike) |
Zakon o javnem naročanju (ZJN-3) določa, da je dopustna ponudba tista, ki izpolnjuje vse razpisne pogoje, ne vsebuje razlogov za izključitev, je pravočasna, skladna z zahtevami naročnika in ne presega zagotovljenih sredstev. Priprava dopustne ponudbe je odgovornost ponudnika, ki mora poskrbeti za skladnost z razpisnimi zahtevami in zakonodajo, saj se neskladnosti, razen očitnih napak, praviloma ne smejo popravljati po izteku roka za oddajo ponudb. Naročnik mora pri presoji ponudb spoštovati načeli transparentnosti in enakopravnosti ter omogočiti le omejeno dopolnjevanje brez naknadnega spreminjanja ključnih elementov, kot so cena ali tehnične specifikacije. DKOM poudarja, da je preglednost postopka ključna, medtem ko neupoštevanje zahtev vodi v zavrnitev ponudbe. |
ZUP-1I – Napredni elektronski podpis kot zadostna raven pravne varnosti |
Sprememba Zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP-1I) prinaša poenostavitve za hitrejše in učinkovitejše odločanje ter prilagoditev elektronskemu poslovanju. Namesto kvalificiranega elektronskega podpisa bo zadostoval napredni elektronski podpis, v določenih primerih pa bo za identifikacijo vložnika dovolj uporabniško ime in geslo. Vloge v tujem jeziku se lahko obravnavajo, če uradna oseba jezik razume, medtem ko uradni dokumenti še vedno nastajajo izključno v uradnem jeziku. Novost je tudi samodejna izdaja elektronskih potrdil iz uradnih evidenc, ki so enakovredna javnim listinam. Spremembe izboljšujejo dostopnost in učinkovitost upravnih postopkov, ob hkratnem zagotavljanju pravne varnosti. |
ZDOsk-1A – Kontinuiran prehod brez prekinitve zavarovanja za starše invalidne osebe |
Sprememba Zakona o dolgotrajni oskrbi (ZDOsk-1A) prinaša podaljšanje prehodnega obdobja za izvajanje pravic in financiranje dodatnih stroškov ter zagotavlja neprekinjeno zavarovanje in dohodek za starše invalidnih oseb. Ti lahko brez prekinitve preidejo iz sistema delnega plačila za izgubljeni dohodek v sistem dolgotrajne oskrbe. |
Izpostavljene vsebine iz zadnjih št. glasila Uradni list RS
- Uredba o spremembah Uredbe o določitvi kvote za zaposlovanje invalidov
- Akt o spremembi Akta o ustanovitvi Stalne koordinacijske skupine za omejevalne ukrepe
- Akt o uvrščanju delovnih mest v plačne razrede v Službi Državne volilne komisije
- Ugotovitveni sklep o najnižjih mesečnih osnovnih plačah
- Javni razpis »Razvoj programa za premagovanje anksioznosti otrok in mladostnikov«
- Uredba o spremembah Uredbe o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih
- Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (ZIPRS2526)
- Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o dohodnini (ZDoh-2AB)
- Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1O)
- Spremembe proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (DP2025-A)
- Proračun Republike Slovenije za leto 2026 (DP2026)
- Akt za uvrščanje delovnih mest in nazivov javnih uslužbencev Sodnega sveta Republike Slovenije v plačne razrede