ODPRTJE LIKOVNE RAZSTAVE

Emil Memon

“Fireworks / Dark Night”

galerija Dika, Kamnik

petek, 9. junija ob 19. uri

Vabljeni na odprtje likovne razstave “Fireworks /Dark Night”.

razstava bo na ogled v galeriji Dika v Kamniku, na naslovu Maistrova ulica 14.

Ob 20h pa se prične rock nastop “Emila Memona & The Gang” v živo v Majolki (gostilna in kavarna na Maistrovi ulici 11).

 

BARBARA BORČIĆ

EMIL MEMON: “FIREWORKS/ DARK NIGHT”

O umetniku

Emil Memon je vizualni umetnik in glasbenik, katerega življenje in delo se gibljeta med New Yorkom, Ljubljano in Koprom. Šolal se je na likovnih akademijah v Firencah (Academia di Belle Arti – BA iz slikarstva) in Ljubljani (ALU – specialka za prostorsko oblikovanje in grafiko),specializacijo (MFA in New Forms) pa je zaključil na Pratt Institute (New York) kot Fulbrightov štipendist. Aktiven je tudi kot pisec kritik in kustos razstav.Njegova dela so v zbirkah: Free Tibet House (NYC), ICC (International CriminalCourt) v Hagu in (ameriških) privatnih zbirkah, v Obalnih galerijah Piran in v video arhivu Postaja DIVA (SCCA-Ljubljana).

V slovenskem in mednarodnem kulturnem prostoru je prisoten že dolgo vrsto let, vse od njegovih prvih razstav v zgodnjih osemdesetih letih v Galeriji Škuc v Ljubljani, v zagrebški Galeriji sodobne umetnosti in Študentskem kulturnem centru v Beogradu. Takrat se je predstavil s slikami,fotomontažami in video deli. Bil je eden prvih video umetnikov v slovenskem prostoru, ko je denimo, v duhu filmov Andyja Warhola in glasbe Velvet Underground posnel atmosferski video, posamezne zamrznjene posnetke pa s posebno fotografsko tehniko prenesel na slikarsko platno. Delal je tudi kratke eksperimentalne filme, ki so jih označili za zgodnje primere punk filma. V osemdesetih letih je prejel štipendijo za študij novih medijev na Prattinstitute v New Yorku in tam ostal dobrih petintrideset let. Po prihodu v NewYork, je istega leta naredil črno-bel Super8 film (pozneje tudi kot video) BlueMovie, kjer je sebe postavil v urbani in arhitekturni kontekst te metropole umetnosti, ki vse od sedemdesetih let 20. stoletja določa razvojne trende širom sveta.

Po njujorških galerijah in klubih je delal instalacije in ambiente in uprizarjal koncerte in performanse (Club 34, Club USA, Super Club,Limelight, The Tunnel, The Roxy, Danceteria…). Poleg instalacij, slikarstva ingrafike se je namreč že takrat ukvarjal tudi s filmom, videom in glasbo.Samostojno ali v sodelovanju z newyorškimi in slovenskimi glasbeniki je izdalveč plošč (CD) in glasbenih video del (DVD) ter zasnoval svoj prvi igrani filmz naslovom Mishima Film v sodelovanju s Pawlom Wojtasikom kot direktorjem fotografije.

Po vrnitvi v Slovenijo se je s samostojno razstavo vLjubljani med letoma 2019 in 2022 predstavil kar štirikrat: Three Steps toMadness. Social Sculpture and Other Short Stories v Projektni sobi SCCA je bila večmedijski prikaz njegovega raznolikega ustvarjanja: prostorske instalacije,video projekcije, skulpture, plakati, printi in objekti. Mishima Film A KillerShow v Galeriji Gallery je bila predstavitev projekta Mishima Film z napovednikom, foto prizori iz filma, printi, fotografijami, risbami in slikami, ki so nastali v procesu delanja filma. Grobo montažo filma je predvajal v istigaleriji (in v koprski Galeriji Loža) ob zaključku razstave. Pri naslednji razstavi s pogovorom z naslovom Once upon a time in NYC v isti galeriji je sodeloval z mednarodno uveljavljeno ameriško umetnico Colette Lumiere. Z razstavo Graffiti, prostorsko instalacijo na temo grafitov in solo koncertom,se je predstavil v galeriji Cirkulacija 2. Leta 2022 je imel doslej največjo samostojno razstavo z naslovom Saintly Body v Galeriji Loža v Kopru, letos pa že dve razstavi: večmedijsko Jackie 60 s fototiski in glasbenimi video deli v koprskem Boteginu in Botanica z risbami in slikami v izolski Galeriji Insula.

O umetniški praksi

V Memonovi umetniški praksi zaznamo poznavanje tradicije slikarstva, eksperimentalnega filma in rock glasbe. V New Yorku se je lahko seznanjal tako s klasičnimi umetninami v zbirkah in fonotekah kot tudi deliabstraktnega ekspresionizma, poparta in Warholove Factory. Hkrati pa je spoznaval umetnostni sistem in kulturno sceno, se učil od sodobnih umetnikov,ko jim je v galerijah SOHA pomagal postavljati razstave, in spremljal urbanisvet slikarstva grafitov in klubskega življenja. Študij klasičnih del v bogati fototeki Metropolitanskega muzeja, kjer je, denimo, ob Dürerju, obnovil pretanjeno risarsko znanje, ki ga je zaznamovalo že med študijem v Firencah, ga je pripeljal do ustvarjanja podob, ki v sebi združujejo historična mojstrska dela z aktualnimi temami. Pri tem zmerom uporablja različne tehnike in formalne jezike, od risbe in fotografije do slikarstva, kolaža in gibljive slike ter odrealističnih prijemov do slikarstva barvnega polja in drippinga. O vsem tem pričajo tudi njegova dela na tokratni razstavi. Pa tudi o njegovem nagnjenju k eksperimentu in performativnosti. Ta se kaže tako v koncertnih odrskih nastopih kot videih in nenazadnje v drži ob dogodkih kot je otvoritev razstave. Prav interakcija med uprizarjanjem, elementi postavitve in občinstvom pa je še ena izstopajoča stalnica njegovih umetniških projektov.

Ustvarjanje je zanj konceptualni akt, s katerim spodbuja družbeno zavest in kritičnost, hkrati pa gre za estetsko prakso, katerereference so večsmerne. Lahko rečemo, da s pop estetiko slika logiko kapitalizma. Zanj je že od začetka značilno, da je premišljeno povezuje medije,izrazna sredstva in umetniške govorice. Zmerom tudi premisli prostor, kjer bo razstavljal, njegov širši okvir in konceptualne specifike.

O razstavi

Na razstavi Fireworks / Dark Night v Galeriji Dika v Kamniku se Emil Memon predstavlja z glasbenimi video deli, ki jih postavlja v konfrontacijo s slikami in fototiski v vsaki galerijski sobi posebej. Naotvoritvi pa bo tokrat tudi koncert skupine Emil Memon & The Natives.

V galerijo bo umestil dva portreta – samega sebe (Hot in aDisco, 2010 ) in prijatelja (Florentinski portret, 1979) iz serijeportretiranja sodelavcev pri različnih projektih in koncertih, oba pa se navezujeta na temo telesnosti in karakterizacije – vsak na svoj način. Zraven bodo Memonove metalne slike (metal spray paints) – Red & Black Triptych(2022) in Metal Graffiti (2023) –, ki asociirajo hkrati na abstraktniekspresionizem in graffiti slikarstvo, umetnik pa jim pripisuje značilnosti»kondenzirane energije«.

Predvajala se bodo tri izbrana video dela. Memonovi glasbeni videi pogosto prikazujejo večerne ali nočne urbane prizore, v katerih osrednjemesto zavzema atmosfera družbenih spektaklov in družabnih dogodkov,predstavljenih iz zakulisja ali distance. Ali pa so posnetki plod motrenjatihih nočnih ulic, urbanih krajin in melanholičnega vzdušja, ki jim doda svojoglasbo. So narativni, ekspresivni in poetični. Enako kot njegovi glasbeni invokalni komadi, ki včasih sami spodbudijo vizualne podobe. Emil Memon tudi taavdiovizualna dela več ali manj ustvarja z metodami DIY (naredi sam) ali DIWO (naredi z drugimi) in je pri tem v vlogi režiserja, pevca, avtorja glasbe,scenarija in mizanscene Vsak video ima svojo zgodbo in reference, pri gledalcihpa lahko zbujajo raznovrstne asociacije. Več o Memonovih video delih je v videoarhivu Postaja DIVA, ki je prosto odprt tudi na spletu (http://www.e-arhiv.org/diva/EmilMemon).

 

www.dallas.si
shop.dallas.si