30. 8.–5. 10. 2024 MMC KIBLA/KiBela |
Vljudno vabljeni na odprtje razstave AUSSTELLUNG! LAIBACH KUNST : UNTERNEHMEN BARBAROSSA, ki bo v petek, 30. avgusta 2024, ob 19. uri v prostoru za umetnost KiBela.
Kolektiv, ki beleži več kot 40 let uspešne umetniške provokacije v vseh medijih in oblikah, na vseh teritorijih in v vsaki nevralgični točki sveta, od Zahoda do Daljnega vzhoda, od nacizma in fašizma, skozi socializem do kapitalizma, na obeh polih Hladne vojne in v brezpotju vseh treh svetovnih vojn ter od Severne do Južne Koreje, s pričujočo celostno namestitvijo retrogardno koraka v čas II. svetovne vojne in po njej, kot je napad na Sovjetsko zvezo 22. junija 1941 kodirala nacistična Nemčija – Operacija Barbarossa.
Ko sopostavijo črno-belo perorisbo z izbranimi motivi kiparja, slikarja in ilustratorja Nikolaja Pirnata v konstelacijo z v Afganistanu ročno izdelano preprogo, ki narisan motiv prevede v tkanega, mu tkalke dodajo barve, teksturo in vlogo uporabnega predmeta. Odpre pogled nanj od zgoraj, vzbudi fizični občutek in odkrije nove pomene, umetniške, kulturne, zgodovinske, družbene, gospodarske, politične.
Perorisba Laibacha kot fragilna, občutljiva struktura in podstat za preprogo afganistanskih tkalk kot robustna preproga, po kateri lahko hodimo, na njej sedimo ali ležimo, se tako v celostni umetnini prikazuje kot svojevrsten dialog kultur in umetnosti, metafizičnega pri nas in fizičnega pri njih. Hkrati pa izpostavlja medsebojno soodvisnost obeh ’civilizacij’, ko v kakršnih koli razmerjih med njima ne bi mogli obstajati ena brez druge. Če je simbol vseh civilizacij človek in naša naravna evolucija in kulturni razvoj, so tovrstna sodelovanja pot naprej, ki iz kaosa sijejo kot rdeči žarki na slovenski ’Guernici’, protivojni kompoziciji skupine Laibach, sestavljene iz partizanskih motivov grafika Nikolaja Pirnata.
< AUSSTELLUNG! LAIBACH KUNST : UNTERNEHMEN BARBAROSSA, perorisba in preproga, 2024; foto: Lauba
9. 8.-7. 9. 2024 artKIT |
Umetnost Blažke Križan se giblje med svetovoma rezljanja papirja in optične umetnosti. Monokromatična dela imajo strukturo tridimenzionalne reliefnosti, v kateri se srečujeta estetska igra sence in svetlobe. S skalpelnim rezom umetnica odpira, privzdiguje in usmerja nastalo ploskovno reliefnost papirja. Repeticija ponavljajočega se reza ustvarja optične iluzije, ki tvorijo asociativno organske in biomorfne oblike ter valujoče, črtne in krožne kompozicijske strukture v gibanju.
V predani tehniki rezljanja papirja in v uglajeni gibkosti reza se skriva premišljena in intuitivna umetničina značajnost. V nekaterih njenih delih valujoča organskost kraljuje v svoji nežnosti in ustvarja pridih gibljive slike, ki lahko spominja na vodne valove, tokove, ali sledi vetra, ko se giblje po bogatih travniških poljih. Ob globlji potopitvi v dela nam ta odpirajo drugačnost pogleda, ki nas ponese in popelje dlje v mehko in valujoče. Skozi privzdignjene majhne površine, ki delujejo kot okenca, opna, nam dovolijo videti v prostor pod, med in na drugo stran. Vsebina del nastaja v elementarnosti sence, svetlobe, linije, nagiba listkov, naklona črte, širine in globine reza, dihajočih se form ali odpirajočih se struktur, ki se raztezajo in krčijo v svoji snovnosti in bitu.
|
|