Stoletje od zlatih podvigov Leona Štuklja: legenda, ki je spremljala svoje medijske sledi |
Ko se svet pripravlja na začetek novega kroga olimpijskih iger, se ne moremo izogniti obujanju spominov na enega največjih slovenskih športnikov vseh časov – Leona Štuklja. Pred natanko sto leti je Leon Štukelj na Olimpijskih igrah osvojil dve zlati medalji v mnogoboju in na drogu, s tem pa je ne samo postavil Slovenijo na športni zemljevid sveta, ampak je tudi za vedno zapisal svoje ime v anale športne zgodovine. |
Mediji kot del športne strategije |
Leon Štukelj ni bil zgolj izjemno nadarjen gimnastičar, temveč je bil tudi pionir v spremljanju svoje medijske prisotnosti. Kot eden prvih športnikov je skrbno spremljal, kako se njegovo ime pojavlja v medijih. Ta pristop mu je omogočil boljše razumevanje vpliva njegovih dosežkov na javnost in merjenje učinkovitosti sponzorstev. Njegova zavzetost za spremljanje medijske prisotnosti je doprinesla dodatno znanje in navdih v svetu medijske analitike.
Takrat je bilo tudi delo v Press Clippingu povsem drugačno – vse revije in časopise smo prebirali fizično, ključne besede skrbno podčrtovali, kopije pa nato pošiljali naročnikom po pošti. Danes pa večino tega opravimo digitalno. |
Čeprav je Leon Štukelj umrl leta 1999, njegova dediščina in modrosti še vedno živijo med nami. Njegove metode in pristopi k športu in samopromociji so bili daleč pred svojim časom in še danes služijo kot primer, kako lahko športniki izkoristijo medijske analize za izboljšanje svojega pojavljanja v javnosti, vpliva in za pridobivanje novih sponzorjev. |
Štukelj v dobi umetne inteligence in družbenih medijev |
Danes, sto let kasneje, bi Štukelj verjetno izkoristil še bolj napredne tehnologije in platforme, kot je na primer naše orodje Social Metrix za spremljanje dogajanja na družbenih omrežjih. Mediji, analitična orodja in algoritmi za obdelavo velikih podatkov so dramatično spremenili način, kako športniki in javne osebnosti spremljajo in analizirajo svojo prisotnost in vpliv v medijih. Precej pa se razlikuje pristop na družbenih in tradicionalnih medijih: |
“Za razliko od tradicionalnih in drugih digitalnih medijev, kjer prevladujejo uradna sporočila in dolgoročno načrtovane vsebine, družbeni mediji ponujajo neposreden vpogled v subjektivna mnenja in čustvena stanja posameznikov. Ta neposrednost prinaša tudi izzive, kot so hitra diseminacija informacij in njihova preverljivost, kar zahteva napredna orodja za analizo in razumevanje velikih količin podatkov. Družbeni mediji omogočajo analizo trendov in javnega mnenja skozi iskanje po ključnih besedah, hashtagih in profilih, ne da bi pri tem posegali v zasebnost uporabnikov.”
– Tatjana Novak, dirketorica Press Clippinga |
Poleg tega, da sledijo svoji osebni blagovni znamki, športniki in njihove ekipe uporabljajo te podatke za prilagajanje svojih strategij sodelovanja z mediji, izboljšanje sodelovanja s sponzorji in za spremljanje učinka njihovih družbenih in marketinških kampanj. Prav tako jih te analize oborožijo z znanjem, s katerim lahko bolje nadzorujejo svojo javno podobo in vpliv.
V počastitev te obletnice in v spomin na Leona Štuklja, ki je z nami delil svoje izkušnje, nadaljujemo z našo zavezo k odličnosti in inovacijam v svetu medijske analitike. Njegova zapuščina bo vedno nosila znak naše zavezanosti k izjemnosti.
Gabrijela iz Press Clippinga