Na novinarski konferenci v Vetrinjskem dvoru, na kateri so bili prisotni Barbara Švrljuga Hergovich, vodja programa Festivala Maribor, Vladimir Rukavina, direktor Narodnega doma Maribor, Aleksander Gadjiev, pianist in Gregor Lednik, direktor Področja tržnega komuniciranja pri Zavarovalnici Sava, smo predstavili program in osrednjega gosta letošnje edicije Festivala Maribor.

 

Festival Maribor 2022

Odličnost in srčnost

15. septembra se s koncertom Otvoritev, na katerem bo kot solist nastopil
Alexander Gadjiev, eden najbolj iskanih in cenjenih iskanih pianistov na svetu, pričenja
Festival Maribor 2022.

Festival si je med domačimi in tujimi ljubitelji klasične glasbe ustvaril ugled prireditve, ki si
drzne premikati meje in stopati tudi po manj uhojenih poteh, a s svojimi premišljenimi
koncertnimi sporedi kljub temu poskrbi za navdušujoča glasbena doživetja, s katerimi
uspešno nagovarja tako najzahtevnejše glasbene poznavalce kot tudi tiste, ki v svet klasične
glasbe šele vstopajo.

Festivalska formula, ki s svojim iskanjem občutljivega in izmuzljivega ravnotežja med
uveljavljenim in eksperimentalnim, pričakovanim in presenetljivim prinaša eklektičnost v
najboljšem pomenu besede, se je izkazala za pravo. Razlog za njen uspeh je pogumno
vztrajanje pri pristnosti – naj gre za razumevanje in podajanje ali pa doživljanje in
sprejemanje glasbe. Težnja po poglobljenih in intenzivnih glasbenih izkušnjah, pogum za
iskrenost in razgaljanje, za raziskovanje obdobij in žanrov, idej in izzivov, čustev in sobivanj –
vse to poskrbi, da festival vzdržuje srčnost in iskrenost, ki z odra preskočita med občinstvo.
Takšne muzikalne neposrednosti so zmožni le izjemni glasbeniki in ponosni smo, da bodo
tudi letos med nami.

O IZVAJALCIH

Od svetovno najbolj uveljavljenih in iskanih solistov do domačih mladih upov
Po petih letih se na naš oder vrača pianist Alexander Gadjiev, čigar mednarodna kariera je
po uspehu na mednarodnem pianističnem tekmovanju F. Chopin in laskavem naslovu »BBC-
jev umetnik nove generacije« lani doživela meteorski vzpon. Na festivalu ga bomo pozdravili
dvakrat, in sicer na otvoritvenem koncertu s Simfoničnim orkestrom SNG Maribor pod
vodstvom dirigentke Gianne Fratta, kjer mu bomo prisluhnili v Koncertu za klavir in orkester
št. 2 Frédérica Chopina, ter na recitalu, kjer se bosta trem Chopinovim skladbam pridružila
Fantazija Roberta Schumanna in Spev za varstvo zemlje sodobnega ameriškega skladatelja
Kyla Ganna.

Na konferenci za novinarje, ki je potekala v Vetrinskem dvoru v sredo, 14. septembra, smo
umetnika, ki bo na festivalu nastopil v dveh vlogah, kot solist na koncertu z orkestrom ter
na samostojnem recitalu, povprašali po razliki med njima:
“Razlika je velika. Sam jemljem koncert z orekstrom kot neko sodelovanje: gre za širok
ansambel, kjer je treba najti konsenz, zaradi česar je treba znati tudi zelo dobro poslušati,
ne le dobro igrati. Vzpostaviti moraš stik z glasbeniki, z dirigentom, oziroma na našem
koncertu z dirigentko. Prepričan sem da nam bo dobro uspelo, vabljeni! Recital pa je nekaj
povsem drugega. Je možnost, da se resnično pokažeš v celoti, vseh 360 stopinj. Ob tem je
pomembno tudi to, da lahko z izbiro in sestavo programa, z izborom skladateljev in

njihovih skladb začrtaš pot, po kateri želiš popeljati poskušalce. Tako lahko ustvariš celo
zgodbo, daje ti možnost poglobiti se in predstaviti tudi v različnih psiholoških situacijah ter
tako vzpostaviti še pristnejši stik s publiko. Tudi zato mi je recital še bližje in prav gotovo ni
naključje, da sem na tekmovanju prejel posebno nagrado za izvedbo sonate.”

Veselimo se tudi vrnitve Simona Trpčeskega, ki je z lanskimi nastopi v vlogi festivalskega
rezidenčnega glasbenika požel uspeh tako v strokovnih sferah in medijskih odzivih kot tudi
pri občinstvu. Izjemni glasbenik bo letos znova poskrbel za vznemirljiva glasbena
sodelovanja z mednarodno uveljavljenimi glasbenimi kolegi z zahodnega Balkana ter
slovenskimi glasbeniki, s katerimi spleta intenzivna nova sodelovanja.

Ponovno pa bo z nami tudi eden najzanimivejših in najbolj iskanih dirigentov mlajše
generacije, Gabriel Bebeşelea. Karizmatični Romun, ki je lani navdušil s Simfoničnim
orkestrom SNG Maribor, se letos predstavlja z izjemnim Transilvanskim državnim
filharmoničnim orkestrom in sporedom, ki obljublja razkošje melodij, ritmov in
temperamentov s podpisi Béle Bartóka, Zoltána Kodályja in Györgyja Ligetija, poleg teh pa še
z redko slišanim draguljem, Beethovnovim Koncertom za violino, violončelo, klavir in
orkester.

Z bleščečo mednarodno kariero se lahko pohvali še ena slovenska festivalska gostja, Nika
Gorič. Priljubljena mariborska sopranistka bo nastopila na koncertu z naslovom Nova
prijateljstva. Če omenimo, da bodo ob njej na odru še Simon Trpčeski, violinist Benjamin
Ziervogel in violončelist Gal Faganel, na sporedu pa ob klavirskem triu Josepha Haydna in
Johannesa Brahmsa tudi samospevi Karla Jeraja, Johannesa Brahmsa, Clare Schumann in
Gustava Mahlerja, potem je jasno, da bo druženje, ki ga najavlja naslov, zares dragoceno.
Nika Gorič bo za glasbo in petje navdušila tudi naše najmlajše občinstvo. Skupaj z Adriano
Magdovski sta za dojenčke in malčke pripravili koncert Zapoj z menoj, tradicionalno
matinejo v čudovitem ambientu Viteške dvorane Pokrajinskega muzeja Maribor. Za družine
z otroki od petih let dalje pa bomo poskrbeli s tolkalnim sekstetom Louie's Cage Percussion
in hudomušno glasbeno dogodivščino Bumtastično.

Ob skrbi za mlade poslušalce Festival Maribor vselej poskrbi tudi za mlade glasbene talente.
Tokrat smo na festivalski oder povabili dvojico mariborskih glasbenih upov: violončelista
Ariela Veija Atanasovskega in violinistko Zalo Frangež.

Ob mladih upih seveda ne smemo pozabiti omeniti sodelovanja s Konservatorijem za glasbo
in balet Maribor, katerega dijaki se bodo na festivalu predstavili z ansamblom za novo
glasbo .abeceda. Ta sicer standardna komorna zasedba je hkrati platforma, ki mladim
skladateljem daje priložnost, da predstavijo nova dela. Festivalski koncertni spored bodo
oblikovala dela Tilna Lebarja, Alastairja Whita in Dréja A. Hočevarja, pred koncertom pa
bodo dijaki sodelovali na glasbeni delavnici. Festival Maribor tako tudi letos spodbuja
kreativnost in povezovanje mladih glasbenih ustvarjalcev ter jim omogoča, da sooblikujejo
festivalski utrip.

 

O SPOREDIH

Od romantičnega Chopina do divje Transilvanije. Manjkalo ne bo niti presenečenje!
Letošnji koncertni sporedi prinašajo natanko to, kar pri Festivalu Maribor cenita tako
strokovna javnost kot občinstvo: premišljeno kombinacijo vrhunskih glasbenih mojstrovin, ki
ponujajo priložnost za občudovanje virtuoznosti in razkošnih talentov svetovno uveljavljenih
festivalskih gostov, a tudi uvid v globje plasti njihove ustvarjalnosti, analitičnost in
ponotranjanje, iz katerih izrastejo izjemne interpretacije, zaradi katerih so ti glasbeniki tako
cenjeni in iskani.

Z Alexandrom Gadjievom, ki mu je prav Chopinova glasba odprla pot na svetovne glasbene
odre, bomo uživali v Koncertu za klavir in orkester št. 2 Frédérica Chopina. Skladbam
poljskega romantika bo namenjen tudi večji del samostojnega recitala, ki nam bo tega
izjemnega pianista pokazal še v intimnejši podobi.

Tudi Simona Trpčeskega, ki na svetovnih odrih navdušuje z osupljivo širino svojega
ustvarjanja, bomo znova lahko občudovali v raznolikosti, saj bo postregel z vsem: od
mogočnega Klavirskega kvarteta št. 3 v c-molu, op. 60 Johannesa Brahmsa, ki sodi v vrh
skladateljevega komornega ustvarjanja in komorne glasbe nasploh, preko mojstrovin Béle
Bartóka in Györgyja Ligetija, raziskovalcev ljudske glasbene dediščine, ki nas bodo popeljale
v skrivnostno divjino Transilvanije, pa vse do skladb skladateljev, ki krojijo sodobno
romunsko glasbeno krajino, kot je Dan Variu. Trpčeskega bomo videli tudi v vlogi subtilnega
spremljevalca Nike Gorič, ki je za svoj festivalski nastop izbrala samospeve Karla Jeraja,
Johannesa Brahmsa, Clare Schumann, Alme Mahler in Gustava Mahlerja. Njegov iskrivi
temperament pa bo zasijal ob sodelovanju z glasbenimi kolegi, pravimi uigranimi virtuozi, ki
jih povezujejo balkanske korenine. Skupaj bodo festivalu ponovno podarili navdušujoč,
presenečenj poln večer. Po vratolomni glasbi Guillauma Connessona bomo slišali Koncert za
marimbo brazilskega skladatelja Neya Rosaura v izvirni priredbi Vlatka Nuševa, zaključek pa
bo pripadel glasbi Pandeja Šahova, obarvani z makedonsko toplino. Vmes bodo glasbeniki
odložili note in pripravili presenečenje ter tako našim opisom Festivala Maribor kot drznega
in radovednega iskalca neuhojenih glasbenih poti dali piko na i.

Med 15. in 24. septembrom nas torej znova čaka izjemno festivalsko dogajanje, polno poleta
in vznemirljivih glasbenih trenutkov, zaznamovanih z odličnostjo in srčnostjo!

 

 

Dodatne informacije o programu in izvajalcih:
Barbara Švrljuga Hergovich, vodja Festivala Maribor,
barbara.svrljuga@nd-mb.si
Ostale informacije, visokoresolucijske fotografije:
Maša Stošič, odnosi z javnostmi
masa.stosic@nd-mb.si, t: 02 229 40 25, m: 040 355 556

 

Priloga 1: Festival Maribor 2022

 

Priloga 2: Festival Maribor 2022, programska knjižica